ایجاد: ۱۰:۳۹ ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ویرایش: ۱۲:۲۷ ۱۳۹۴/۱/۹

آموزش‌ها

»

تکنیک‌های طراحی یک لیست قیمت خوب

تجارت و کسب درآمد، بخش مهمی از اهداف راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی است. لیست قیمت هم یکی از بخش‌های مهم اینگونه سایت‌ها می‌باشد که با طراحی هوشمندانه، می‌تواند سود شما را افزایش دهد. در ادامه روش‌ها و راهکارهایی برای این موضوع آورده شده است. هرچند تجارت الکترونیک شامل «کالا» و «خدمات» می‌شود اما تمرکز این مطلب بر «خدمات» است.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز تلفیقی به ذهن‌های خسته!

شما در کنار قیمتی که برای هر کالا یا خدمت معین می‌کنید، می‌توانید برای تلفیق دو یا چندتای آنها، یک قیمت خوب (مثلا با تخفیف بالا) ارائه دهید خصوصا اگر خدمات شما نرم‌افزاری باشد و عملا هزینه‌ای برای شما نداشته باشد. با این کار مشتری (که سایت‌های زیادی از جمله سایت شما را دیده‌اند و ذهن‌شان خسته است) جذب اینگونه پیشنهادها می‌شود و از طرفی شما هم با ارائه چنین پیشنهادی، بجای یک کالا/خدمت، چندتای آنها را با هم فروخته‌اید.

تعداد انتخاب‌ها و همچنین جزئیات را کم کنید

برای یک ذهن خسته، تنوع بیش از حد حق انتخاب‌ها ملالت‌آور است خصوصا برای خدمات. لذا تا جایی که ممکن است، تعداد حالات را کم کنید. اگر نمی‌توانید تعداد را کم کنید، می‌توانید دو یا سه حالت را با ذکر قیمت نمایش دهید و بنویسید «برای بقیه طرح‌ها، تماس بگیرید».
همچنین جزئیات را تا حد امکان کمتر نمایش دهید. بسیاری از اوقات یک لیست عریض و طویل زیر هر پلن نمایش داده می‌شود که ضروری نیست و ملال‌آور است خصوصا جزئیاتی که در همه پلن‌ها وجود دارد.

یک مورد از بین چند مورد لیست قیمت را متمایز کنید و پیشنهاد دهید

این کار برای لیست مواردی که تنها از نظر «کمیت» با هم متفاوت است، کار جالبی است و به انتخاب آسان‌تر مشتری کمک می‌کند. مثلا می‌توانید رنگ یک مورد مناسب را متمایز کنید و آن را «به صرفه»، «مناسب»، «متداول» و ... ترین مورد از نظر مشتریان معرفی کنید.

بدویید تا تموم نشده!

کمیاب و نادر و محدود جلوه دادن یک آیتم (نه همه آیتم‌ها!)، موجب تشویق مشتریان به سمت آن می‌شود. می‌توانید زمان خرید یک محصول را محدود کنید. یا تعداد آن را «محدود» به مثلا 12 تا معرفی کنید و ...
ارائه تخفیف (discount) به مناسبت‌های مختلف تقویمی نیز یکی از اینگونه راهکارها به شمار می‌رود.

مشتری را وابسته کنید!

تجربه نشان داده که سرویس‌های خدماتی غیررایگان، موفقیت کمتری کسب می‌کنند. لذا بهتر است یک پلن رایگان داشته باشید. حتی اگر برای شما به صرفه نیست که پلن رایگان برای همیشه به مشتری بدهید، اما می‌توانید در یک محدوده زمانی مثلا یکماهه، اجازه استفاده از خدمات را به وی ارائه دهید. این دو کار (خصوصا کار اول) مشتری را به شما وابسته می‌کند و این نکته مهمی است چون عبارت «مشتریان سرمایه اصلی ما هستند» یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

از انتخاب مشتری حمایت کنید

گاهی مثلا ما 3 پلن داریم و دوست داریم که مشتری بیشتر به پلن دوم و سوم جذب شود. در اینجا می‌توانیم برای پل دوم و سوم قیمتی ارائه دهیم و سپس روی ان خط کشیده و مقداری تخفیف روی آن دو پلن ارائه دهیم. از نظر روانی این به معنای حمایت از انتخاب مشتری است و احتمال انتخاب آن آیتم را بالا می‌برد.

اعتماد سازی کنید

شاید بتوانیم «اعتماد کردن» را مهم‌ترین عامل انتخاب بدانیم. اگر فردی به شما اعتماد داشته باشد، پس از مراجعه به سایت شما، به احتمال زیاد مشتری شما خواهد شد. لذا برای کسانی که شناخت کافی از شما ندارند، می‌توانید در صفحه اول سایت و همچنین صفحه لیست قیمت‌ها، در جهت «اعتمادزایی» و «افزایش اعتماد» قدم‌هایی بردارید. مثلا می‌توانید تعدادی از مشتریان خود را نام ببرید یا از آنها جملاتی نقل کنید. یا می‌توانید نتیجه یک تست مقایسه‌ای (بین شما و سایت‌های رقیب) را ارائه دهید و ...

این مطلب نیز اگرچه مستقیما در این باره نیست اما بی‌ارتباط هم نیست و حاوی نکات خوبی است.


یادداشت‌های مرتبط
  1. رنگ‌ها و طراحی وب

مدیریت

نام وسیله

اعتبار ورود

نام کاربری

رمز عبور

رمز یکبارمصرف

... لیست تمام آموزش‌ها

تبلیغات

ربات‌های تلگرامی:
مجموعه ربات‌های تلگرامی ما برای ساده‌تر کردن کار با تلگرام و مدیریت کانال و ...
خرید هاست (فضا):
دنبال یک هاست به صرفه برای شروع کار می‌گردید؟
مشخصات و قیمت‌های این مورد رو ببینید. من سال‌ها مشتری‌شون بودم و پشتیبانی‌شون هم خوب بود.
دامنه‌های فروشی:
دامنه‌های زیر مربوط به ما یا مشتریان ماست که قابل فروش هستند. در صورت تمایل به خرید یکی از آنها، مبلغ پیشنهادی را از طریق فرم ارتباطی برای ما ارسال نمایید.

دامنه‌هایی که می‌تواند مصرف مذهبی داشته باشد:
دامنه‌هایی که می‌تواند مصرف تخصصی داشته باشد:
دامنه‌هایی که می‌تواند مصرف شخصی/عمومی داشته باشد: